Inny wymiar online – ruch Hare Kryszna też transmituje!

/ / EKSPERCI, Filmy-webinaria, Jakub Staszelis, Kultura, Multiferencje, NUMER1, Tomasz Słodki, Tomasz Słodki - Webinaria, Webinaria

Webinaria czy Internet mogą przekazywać duchową energię tak jak pismo. Narzędzia komunikacji – dźwięk, pismo czy bity danych – są martwą materią. Jeśli mówca jest podłączony do duchowej energii, jego przekaz będzie ją w sobie zawierał. Odbiorca uduchowionego webinarium czy publikacji będzie mógł skorzystać z doświadczenia tej samej nieograniczonej, duchowej energii Najwyższego Pana.

W międzynarodowym ruchu Hare Kryszna komunikacja jest bardzo ważna. Jesteśmy ruchem z duchem misyjnym, u podstawy którego jest pełen inspiracji duchowy przekaz. Zgodnie z naukami naszych mistrzów cywilizowany człowiek powinien unikać eksplo­atacji i egoistycznego działania, ale może używać wszystkiego w służbie dla Boga. Wszystko pochodzi od Boga – również zdolność komunikacji. Możemy próbować komuś coś wyjaśnić, ale to od Naj­wyższego zależy, czy ostatecznie nasz przekaz dotrze do drugiej osoby. Internetowa technologia komunikacji jest również medium, które działa w oparciu o te same uniwersalne zasady, ma swoje zalety i wady, których musimy być świadomi, szczególnie jeśli planujemy opierać o nią swoją działalność.

W naszej działalności edukacyjnej oraz organizacyjnej regularnie korzystamy z webinariów, spotkań poprzez Skype, ankiet, głosowań i współdzielonej pracy w chmurze. Zaletą jest możliwość połączenia pracy osób z wielu krajów lub kontynentów. Szczególnie webinaria umożliwiają szkolenia i wykłady z możliwością uczestniczenia, praktycznie jak na żywo. Służą nam do prowadzenia wykładów uniwersyteckich i inspiracyjnych spotkań. Są również pomocne w zebraniach zarządu i specjalnych prezentacjach. Jednym z profesjonalnych narzędzi, z których korzystamy, jest aplikacja Adobe Connect, a także obecna wersja platformy Moodle, która jest niezawodna i ma wiele przydatnych opcji. Do pro­stych prezentacji wykorzystujemy StartMeeting albo nawet WiziQ, których w ograniczonym zakresie można używać zupełnie darmowo. Użytkownikom o niskim poziomie umiejętności obsługi komputera zamiast webinarów udostępniamy wideo i dodatkowe materiały.

Oczywiście komunikacja internetowa ma swoje ograniczenia i nic nie zastąpi personalnej obecności. Dobra komunikacja wymaga przygotowania, szczególnie w przypadku webinariów, które niosą ze sobą zwiększone ryzyko utraty uwagi e-uczestnika. Warsztaty praktyczne czy praca w grupach, szczególnie pomocne w przyswojeniu sobie wiedzy, wymagają fizycznego uczestnictwa. Najważniejsze tematy i sprawy kluczowe wymagają osobistej dyskusji, przynajmniej na początku.

Komunikacja, tak jak wszystko, co robimy w życiu, powinno służyć osiągnięciu ostatecznego celu, którym jest poznanie Boga. Jesteśmy duchowymi istotami w materialnym świecie – niczym ryba bez wody szukamy w materii szczęścia i satysfakcji, które możemy znaleźć jedynie, jeśli wrócimy do czystej duchowej atmosfery. Tę duchową atmosferę możemy tworzyć tu i teraz, jeśli będziemy działać z właściwą świadomością.

Sztuka działania dla Najwyższego Pana jest nazywana w sans­krycie karma-yogą, czyli ofiarowywaniem rezultatów swojej pracy Bogu. W karma-yodze można używać łatwo dostępnych dóbr, zasobów i umiejętności, mając na celu ostateczny duchowy cel. W ten sposób można uwolnić się od doświadczania problemów życia i rozwijać duchową świadomość nawet pracując w wielkiej, międzynarodowej firmie lub używając współczesnej komunikacji.

Jeśli będziemy żyć, postępować i komunikować się z duchową świa­domością, wtedy będziemy doświadczać szczęścia i współtworzyć czystą duchową atmosferę, której nasza planeta i społeczeństwo potrzebują. Wszystkiego dobrego!

Jakub Staszelis

Podziel się swoją opinią:

Zapisz się na newsletter

Wpisz poniżej swoje imię i adres e-mail, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych artykułach. Obiecujemy pisać tylko w ważnych kwestiach.

Tekst ukazał się w magazynie

Multiferencje

Multiferencje to specjalistyczny magazyn poświęcony transmisją online i webinariom, wydany w nakładzie 3000 egzemplarzy. Dystrybuowany do dyektorów marketingu, sprzedaży, HR-u i PR-u oraz właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Redaktorem naczelnym jest Tomasz Słodki. 

Ponad trzydziestu specjalistów rynkowych dzieli się swoimi doświadczeniami w transmitowaniu na żywo.

Zobacz inne artykuły autora:

TOP
Udost.