Telewizja w internecie – nowe podejście

/ / BIZNES, EKSPERCI, Filmy-webinaria, Multiferencje, NUMER1, Tomasz Słodki, Tomasz Słodki - Webinaria, TRANSMISJE

Webinaria internetowe to naj­­po­pu­larniejsza forma żywego kontaktu z klientem. Realizowana w formie programu telewizyjnego pozwala na dłuższe zatrzymanie odbiorcy przy komputerze. Dodatkowe funkcje, jak czat czy ankieta, pozwalają na wchodzenie w interakcje.

Jeszcze do niedawna wystąpienie w telewizji było dość istotnym sposobem dotarcia do szerokiej publiczności. Specjaliści od PR budowali świetne konta­kty z mediami, aby skutecznie docierać ze swoimi infor­ma­cjami. Czasy się jednak zmieniają, młodzi odbiorcy po­rzucili tradycyjną telewizję, aby samemu decydować, co i kiedy oglądają. Ich oknem na świat stał się YouTube, druga po Google najczęściej wybierana wyszukiwarka internetowa.

Dziesięć lat temu niewiele firm publikowało filmy na YouTube, a o możliwości nadawania na żywo w Internecie myślały tylko te bogate. Dzięki rozwojowi szybkiego Internetu mamy dziś nieograniczone możliwości żywego kontaktu z odbiorcami. Wystarczy, że mają Internet oraz dostęp do YouTube w smartfonie. Mogą w dowolnym miejscu świata obejrzeć to, co im zapro­ponujemy.

A zaproponować możemy ciekawe programy przedstawiające nasze usługi, produkty czy nas samych. Wreszcie, własny program telewizyjny nadawany na żywo w Internecie ze studia lub pleneru.

Interakcja z internautami jest bardzo ważna – pozwala skłonić ich do działania, a nam zebrać informacje o ich oczekiwaniach. Prowadząc na żywo webinarium, warto wzorować się na programach telewizji śniadaniowej. Dzięki temu uzyskamy nasze cele marketingowe, a całość nie odstraszy widza.

Webinarium powinno wyglądać tak: sprawny prowadzący panuje nad czasem i dynamiką programu, animacje z muzyką pozwalają na identyfikację wizualną nadającego, krótkie filmy jeszcze le­piej tłumaczą temat oraz przekazują więcej treści, a zaproszeni goście na żywo  odpowiadają na pytania internautów.

Proszę sobie wyobrazić, że można do tego dodać jeszcze możliwość połączenia głosowego przez telefon lub skype…

Webinarium będzie udane wtedy, gdy utrzymamy uwagę odbiorców, dlatego warto pamiętać o stronie technicznej. Naj­lepiej, aby odbyło się ono w mini studiu, w którym praco­wać będą trzy kamery, pokazując rozmówców z różnych planów (ogólny na obu oraz zbliżenia na portrety). Prowadzący oraz goście będą mieli podpięte mikroporty (mikrofony w klapie) – dźwięk jest bardzo istotny, wielu odbiorców rezy­gnuje z oglądania takich transmisji, właśnie z powodu niewyraźne­go głosu. Twarze zostaną oświetlone specjalnym światłem, aby rozmówcy wyglądali korzys­tnie. Między poszczególnymi wejściami pojawią się charakterystyczne animacje (czołówki) oraz podpisy ekspertów, a w środku filmy dziennikarskie, rozwijające temat.

Po emisji zapis webinarium można podzielić na kilka części, umie­ścić na YouTubie, stronie www oraz portalach społecznościowych i promować.

Tomasz Słodki – dziennikarz, biznesmen. Prowadził programy w największych polskich stacjach radiowych i telewizyjnych (Program III Polskiego Radia, Polskie Radio BIS, TVN24, TVN CNBC BIZNES, Patio TV). Entuzjasta nowych technologii – wprowadził na polski rynek nowoczesne transmisje online oraz
zaproponował korporacjom multimedialne biura prasowe. Organizował festiwale muzyczne (Nie Zabijaj, Folk Fest, Reggae nad Orlą) oraz akcje charytatywne. Uruchomiony przez niego portal podróżniczy Compas pokazywał cały świat. Bezgranicznie realizuje swoje pasje. Redaktor naczelny Multiferencji. A ponadto jest słodki, na co ma urzędowe papiery.

Podziel się swoją opinią:

Zapisz się na newsletter

Wpisz poniżej swoje imię i adres e-mail, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych artykułach. Obiecujemy pisać tylko w ważnych kwestiach.

Tekst ukazał się w magazynie

Multiferencje

Multiferencje to specjalistyczny magazyn poświęcony transmisją online i webinariom, wydany w nakładzie 3000 egzemplarzy. Dystrybuowany do dyektorów marketingu, sprzedaży, HR-u i PR-u oraz właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Redaktorem naczelnym jest Tomasz Słodki. 

Ponad trzydziestu specjalistów rynkowych dzieli się swoimi doświadczeniami w transmitowaniu na żywo.

Zobacz inne artykuły autora:

TOP
Udost.