Szkolimy efektywniej – o webinariach na odległość

/ / Arkadiusz Prus, EKSPERCI, Filmy-webinaria, Krok po kroku, Multiferencje, NUMER1, Tomasz Słodki, Tomasz Słodki - Webinaria, Webinaria

Wiele się zmieniło od 1776 roku, kiedy Uniwersytet Jagielloński rozpropagował korespondencyjną formę nauczania w Polsce. Rozwój Internetu zrewolucjonizował naukę na odległość – pojawiły się webinaria.

Doświadczenie mówi TAK

Firmy szkoleniowe szybko dostrzegły nowe możliwości. Webinaria wykorzystywane są zarówno w celu zwiększenia sprzedaży, jak
i w celu kształtowania wizerunku ekspertów w branży.

Coraz częściej organizuje się webinaria bezpłatne. Pytanie, czy takie podejście ma sens? Doświadczenie mówi, że zdecydowanie TAK. Uczestnik webinarium otrzymuje próbkę wiedzy, która jest dla niego wartościowa. Na zakończenie pada propozycja zakupu pełnej wersji szkolenia lub warsztatu. Konwersja, którą obserwujemy, to około 10%. Aby osiągnąć taki wynik, trzeba pamiętać
o rzetelnym określeniu grupy docelowej jeszcze przed promowa­niem wydarzenia.

Darmowe ale wartościowe

Darmowe próbki zwiększają także zasięg działalności. A jeśli na koniec webinarium prowadzący prosi uczestników o udostępnienie informacji o tym wydarzeniu wraz z komentarzem w mediach społecznych, to uzyskujemy efekt dowodu słuszności w postaci refe­rencji.

Nie bez znaczenia pozostaje fakt budowania listy adresowej, a jeśli chcemy pozyskać szersze informacje o uczestnikach, mo­żna przeprowadzić ankietę podczas transmisji. Należy również pamiętać o tym, aby wiedza przekazywana podczas darmowego webinarium była dla uczestnika wartościowa. Dzięki temu skorzystają obie strony.

szko2

Od próbki do produktu

Platformy do webinariów umożliwiają zapis nagrania. Dzięki temu webinarium może stać się produktem w formie zapisu wideo, także za opłatą. Często jest to opłata rzędu kilkudziesięciu złotych. Dzięki temu firma poszerza swoją ofertę o nowe produkty.

Zwiększenie skali działalności

Nietrudno sobie wyobrazić, że firma szkoleniowa otrzymuje zlecenie przeprowadzenia szkolenia dla wielu oddziałów korpora­cji w niespełna miesiąc. Realizacja tego rodzaju zleceń w tradycyjnej formie może stanowić pewne trudności. Webinarium daje takie możliwości. Ponadto zleceniodawca może otrzymać zapis kursu, który będzie udostępniany wielokrotnie w celu przekazania wiedzy nowym pracownikom lub ugruntowania jej byłym uczestnikom.

szko1

Od wiedzy do umiejętności

Każda firma, decydując się na przeszkolenie swoich praco­wników, robi to z myślą o przyszłych zyskach. Aby jak najefektywniej wykorzystać wiedzę nabytą przez uczestników, firmy szkoleniowe oferują ponowne warsztaty, szkolenia lub coachingi w celu ugruntowania zdobytej wiedzy oraz wypracowania umiejętności. Dużym ułatwieniem jest wspieranie się seminariami online.

Webinarium nie zastępuje tradycyjnych szkoleń. Stanowi jednak doskonałe uzupełnienie. Duże możliwości zastosowania, aspekty finansowe i czasowe sprawiają, że wzrasta zapotrzebowanie na taką formę komunikacji.

arkaArkadiusz Prus – trener i coach, Alior Instytut Biznesu. Praktyk z bogatym doświadczeniem w sprzedaży i zarządzaniu. Jako dyrektor przyczynił się do spektakularnego awansu zespołu, którym zarządzał.

Podziel się swoją opinią:

Zapisz się na newsletter

Wpisz poniżej swoje imię i adres e-mail, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych artykułach. Obiecujemy pisać tylko w ważnych kwestiach.

Tekst ukazał się w magazynie

Multiferencje

Multiferencje to specjalistyczny magazyn poświęcony transmisją online i webinariom, wydany w nakładzie 3000 egzemplarzy. Dystrybuowany do dyektorów marketingu, sprzedaży, HR-u i PR-u oraz właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Redaktorem naczelnym jest Tomasz Słodki. 

Ponad trzydziestu specjalistów rynkowych dzieli się swoimi doświadczeniami w transmitowaniu na żywo.

Zobacz inne artykuły autora:

TOP
Udost.