Szał wideo opanował świat – jak na tym skorzystać?

/ / BIZNES, Strona główna, Tomasz Słodki, Tomasz Słodki Blog

Ponad miliard użytkowników korzysta z serwisu  YouTube, co minutę na tym popularnym serwisie Google pojawia się 300 godzin nowych materiałów wideo.

Aż 9% małych firm w USA wykorzystuje do swoich działań marketingowych YouTube. Polacy w tej kwestii także radzą sobie świetnie – o budowaniu wizerunku poprzez wideo Tomasz Słodki – prezes telewizji Słodki Live rozmawia z prezeską firmy szkoleniowej Maciołek & Wspólnicy – Dominiką Maciołek.

Tomasz Słodki: Od początku istnienia telewizji prowadzisz swój program – co przez ten czas zmieniło się w Twoim zawodowym życiu? Jak wideo wpłynęło na Twój wizerunek?

Dominika Maciołek: Zmieniła się na pewno rozpoznawalność nie tylko moja jako prezeski zarządu Maciołek & Wspólnicy, ale także całej firmy. Odwróciły się także role w procesie sprzedaży – teraz klient zainteresowany szkoleniami kontaktuje się z moją spółką – odpowiadamy więc na jego zapytania ofertowe, co w konsekwencji przekłada się na sprzedaż.

TS: Dzięki programowi docierasz do top menedżerów z wielkich firm i korporacji. Masz ich praktycznie na wyciągnięcie ręki.

DM: Zapraszam do programu osoby, z którymi później pozostaję w dobrych relacjach biznesowych. Poznajemy się w warunkach neutralnych, a nie tych sprzedażowych. Bardzo często zdarza się tak, że te osoby wracają do mnie z pytaniem o kwestie biznesowe. Przede wszystkim poznają mnie jako osobę, jako profesjonalistkę, jako ekspertkę. Poznają miejsce, w którym funkcjonuję, czyli pierwszy taki projekt telewizji internetowej w Polsce, gdzie możemy w profesjonalny sposób dzielić się wiedzą.

TS: Dzięki programowi docierasz do nich bezpośrednio, omijając osoby, które blokują dojście – np. sekretarki, asystentki, czy nawet kierowników działów.

DM: Program to oczywiście umożliwia, ale nawet jeśli nie mam bezpośredniego kontaktu np. do prezesa jakiejś spółki czy organizacji, to poprzez wysłanie oficjalnego listu pod adresem email np. zarządu, zawsze dostaję pozytywną odpowiedź. W zasadzie nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby któryś z top menedżerów kadr HR-owych w Polsce odmówił mi udziału w programie. To jest tylko kwestia zgrania odpowiedniego terminu.

TS: Dlaczego warto prowadzić program w telewizji interentowej?

DM: Przede wszystkim dlatego, że my sami, jako eksperci się rozwijamy; dlatego, że inspirujemy się poprzez współpracę z innymi osobami, które tutaj bywają z bardzo różnych branż i kierunków biznesowych. Nie zamykamy się tylko na patrzenie na biznes poprzez swoją branżę, ale też uczymy się od siebie nawzajem. W ramówce znajdują się programy prawne, jest program o profesjonalnej windykacji i nie tylko.

TS: Co robisz z wyprodukowanymi filmami?

DM: Po produkcji przechodzę do dystrybucji swoimi kanałami. Przede wszystkim umieszczam film na stronie internetowej, dołączam do oferty, wrzucam na kanał na YouTube, który intensywnie prowadzę od kiedy jestem w telewizji Słodki Live czyli od listopada 2016 roku.

Filmy dystrybuuję także w newsletterach, mailingach. Udzielając się na forach i grupach, gdy padają pytania z mojego obszaru, bardzo często w komentarzu załączam także link do wideo, które dotyka tematu profesjonalnego coachingu, czy np. zmian pokoleniowych. To jest jedna z form dystrybucji tych treści.
Inną jest nawiązanie współpracy z kluczowymi portalami HR-owymi, które też te treści umieszczają. Należy pamiętać, że im także zależy na dostarczaniu profesjonalnego, dobrej jakości merytorycznego materiału.

TS: Piszesz też do magazynu Brief.pl, w którym artykuły uzupełniasz filmami.

DM: Zgadza się! Ostatnio też pojawił się mój tekst w Newsweeku – to są wymierne efekty tej pracy na kanale Słodki Live przez ostatni rok.

 

Dominika Maciołek – prezeska zarządu i kreatorka strategii firmy szkoleniowej Maciołek & Wspólnicy. Od 13 lat obserwuje branżę szkoleń biznesowych w Polsce. Na bazie doświadczeń i obserwacji powołała do życia firmę, która stawia na nowoczesność, innowacyjność, w skrócie nowy wymiar szkoleń biznesowych. Jako trenerka biznesu i konsultantka specjalizuje się w szkoleniach menedżerskich i sprzedażowych. Pracuje na metodologii DISC D3, jej warsztat szkoleniowy wyróżnia praca na symulacyjnych grach szkoleniowych.

Podziel się swoją opinią:

Zapisz się na newsletter

Wpisz poniżej swoje imię i adres e-mail, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych artykułach. Obiecujemy pisać tylko w ważnych kwestiach.

autor

Tomasz Słodki

Tomasz Słodki (ur. 25.09.1983) - dziennikarz, biznesmen, redaktor naczelny magazynu Multiferencje - prowadził programy w największych polskich stacjach radiowych i telewizyjnych.

Pasjonat nowych technologii - wprowadził na polski rynek nowoczesne transmisje on-line oraz audio & video release dla klientów korporacyjnych. Organizował festiwale muzyczne oraz akcje charytatywne. Realizował projekty na całym świecie tworząc multimedialny portal podróżniczy. Bezgranicznie realizuje swoje pasje.

Zobacz inne artykuły autora:

TOP
Udost.