Świat mobilności bezprzewodej – czyli o transmisjach konferencji prasowych

/ / EKSPERCI, Filmy-webinaria, Multiferencje, NUMER1, PR, Renata Toczyska-Seliga, Tomasz Słodki, Tomasz Słodki - Webinaria, TRANSMISJE, Webinaria

Lubię obserwować ludzi – ich zachowania, gesty, reakcje, emocje. Nie tylko jako osoba zawodowo zajmująca się komunikacją, ale tak, po prostu. Często siedząc w poczekalni, na dworcu czy jadąc samochodem, przyglądam się temu, co robią moi współtowarzysze podróży. Z tych obserwacji mogę dowiedzieć się wiele o otaczającym nas świecie oraz zjawiskach, które nieoderwanie nam towarzyszą.

Lotnisko Chopina, przed odlotem do jednej ze stolic europej­skich. Stojąc w kolejce do kontroli bezpieczeństwa (bo przecież odprawiłam się przez Internet) z zainteresowaniem przyglądam się pasażerom. Uważnie obserwuję, ilu podróżnych trzyma w ręku telefon, a ilu tradycyjny, papierowy boarding pass. Ze zdumieniem mogę stwierdzić, że około 50 procent podróżujących ściągnęło kartę pokładową na swojego smartfona. I nie są to tylko ludzie młodzi, z pokolenia millennialsów. Jak widać, z dobrodziejstw technologii mobilnych korzystają także osoby nieco starsze. Wykorzystują je w codziennym życiu, nie dlatego że chcą być na czasie, podążać za modą, ale dlatego że chcą żyć bardziej komfortowo.

2

Kiedyś nowe technologie kojarzyły się głównie z dziedzinami naukowymi: medycyną, chemią, fizyką czy astronomią. Dziś to urządzenia elektroniczne są synonimem nowoczesnych technologii. Nie wyobrażamy sobie życia bez innowacyjnych wynalazków. Dzięki nim jesteśmy w kontakcie z bliskimi, budujemy relacje, umacniamy więzy rodzinne, odkrywamy świat i przemieszczamy się. Nowe technologie na stałe wrosły w nasze codzienne życie, są jego nieodłącznym elementem. A Internet przeniknął wszystkie sfery tego życia – bez względu na to, czy tego chcemy czy nie.

Technologie mobilne nie bez powodu zaliczamy zatem do zja­wisk i trendów globalnych. Jesteśmy społeczeństwem mobilnym i żyjemy w globalnej wiosce. Smartfonów używają, w różnych ce­lach, ludzie młodsi i starsi, kobiety i mężczyźni o różnym stopniu zamożności.

Bezprzewodowe rozwiązania przyczyniają się w ogromnym stopniu zarówno do zmian w sferze biznesu, jak i zachowań społe­cznych. Technologie mobilne w istotny sposób zmieniły oblicze dzisiejszego społeczeństwa. Zyskało ono zupełnie nowy wy­miar dzię­ki usprawnieniu procesów komunikacyjnych. Dziś, mając dostęp do potrzebnych danych niezależnie od miejsca i czasu, jesteś­my świadkami rewolucji komunikacyjnej. A przepływ informacji nigdy nie był tak łatwy i tak swobodny. Urządzenia mobilne są nie tylko narzędziem do komunikacji interpersonalnej, ale ułatwia­ją nam wykonywanie codziennych czynności, takich jak zakupy czy prze­lewy.

press1

Jesteśmy społeczeństwem zorientowanym na informację i głodnym informacji. Ponadto każdy z nas, bez wyjątku, jako część tego świata nowotechnologicznego i sieci bezprzewodowych urządzeń mobilnych, współtworzy wiedzę i przyczynia się do przemieszczenia się informacji, niezależnie od miejsca i czasu. Każdą informację możemy aktualizować w czasie rzeczywistym. Mamy gwarancję bycia dostępnym, niezależnie od szerokości geograficznej czy strefy czasowej.

Nowe technologie wpływają także na zmiany w organizacji pracy osób związanych z komunikacją i kreowaniem wizerunku. Branża PR zmienia się wraz z postępem technologicznym. Dzięki Internetowi łatwiej możemy dotrzeć do klientów z naszymi produktami i usługami, lepiej poznać ludzi, do których kierujemy naszą dzia­łalność.

Ogromną rolę odgrywają w tym procesie media społe­cznościowe. Są barometrem nastrojów, a także kopalnią wiedzy na temat przekonań i gustów ważnych dla nas – z punktu widzenia biznesu i komunikacji – grup interesariuszy. Dzięki temu, że znamy naszego odbiorcę, łatwiej nam przygotować komunikację skrojoną na miarę, nie tylko odpowiadającą jego zainteresowaniom, ale także angażującą go. Bo w dzisiejszym świecie liczy się tylko komunikacja dwustronna, angażująca, pełna interakcji.

Dziś już nikt nie dyskutuje czy biuro prasowe online jest po­trzebne czy nie. Tego typu wielozadaniowe narzędzia wrosły już w świat komunikacji i public relations. Pomagają zarządzać bazami kontaktów i informacjami prasowymi. Wspierają budowanie wizerunku i relacje z dziennikarzami. Podobnie jak obraz i dźwięk, bez których skuteczna komuni­kacja nie istnieje. Dziś często docieramy do odbiorcy za pomocą zmysłów: wzroku i słuchu.

press3

Dużą popularnością zarówno wśród firm, jak i mediów cieszą się transmitowane na żywo konferencje prasowe. To proste i niezbyt kosztowne narzędzie, które może być doskonałym uzupełnieniem tradycyjnego spotkania prasowego i znacznie zwiększyć jego zasięg. Bo dziś na pewno jeszcze nie powinno go zastąpić. Transmisje przez Internet są sposobem na efektywne dotarcie do dziennikarzy regionalnych i lokalnych, którzy ze względu na odległość, a czasami także koszty, nie mogą uczestniczyć w tradycyjnej konferencji. Konferencja online jest cenionym przed nich rozwiązaniem.

Dzięki zaawansowanym technologiom konferencja online jest synonimem jakości: transmisja głosu oraz jakość obrazu są na naj­wyższym poziomie. Co ważne, dziennikarze mogą w konferencji online tak samo aktywnie uczestniczyć jak dziennikarze będący na miejscu. Mogą pobierać materiały prasowe, a także zadawać pytania poprzez internetowy kanał tekstowy, działający jak czat. Poszczególne wystąpienia wyświetlane są w osobnym oknie jako prezentacja, a co najważniejsze, wszystkie pokazywane materiały są na bieżąco dostępne.

Wydarzenia online są bardzo proste w obsłudze, można je także archiwizować w postaci pliku wideo na kanale YouTube czy na stronie internetowej firmy. Żyją zatem jeszcze długo po zakończeniu.

Transmisje na żywo mogą być także wykorzystywane w komunikacji wewnętrznej. Warto je realizować w przypadku wystąpień członków zarządu lub szkoleń. Pozwalają zaoszczędzić czas zarówno kadrze menedżerskiej, jak i pracownikom.

Czy dzisiejszy PR-owiec jest w stanie funkcjonować bez nowych technologii? Raczej nie, bo czy dziś wyobrażamy sobie życie bez elektryczności? Przywykliśmy do niej tak samo, jak przyzwy­czailiśmy się do nowoczesnych technologii. I nie ma w tym nic złego. Nowe technologie wzbogacają nasze życie, pomagają nam w wielu dziedzinach – od komunikacji, poprzez robienie zakupów, po podróżowanie.

Korzystajmy z nich zatem. Pamiętajmy jednak, że nie powinny one zastąpić komunikacji bezpośredniej. Bezpośrednie relacje są fundamentem, na którym powinna opierać się każda organiza­cja i każda relacja. Komunikacja bezpośrednia przyczynia się do zacieśnienia więzów między pracownikami i między przełożonymi a pracownikami. Pozytywnie wpływa na procesy w firmie i efektywność biznesową.

renataRenata Toczyska-Seliga – członek zarządu MSLGROUP. W MSLGROUP nadzoruje obszar korporacyjny i Healthcare. Pracuje m.in. dla takich marek jak Emi­rates, Best Western, Kayak, Tripsta, Lockheed Martin, INFARMA, Novartis Oncology, Alcon, Bristol Myers-Squibb, Medicover i Unilever. Zanim dołączyła do MSLGROUP pracowała w PLL LOT, gdzie odpowiadała za kompleksowe działania public relations. Związana była także z największym sojuszem linii lotniczych Star Alliance. Jej działania na rzecz promowania sojuszu w Polsce określone zostały mianem „best practice”.

Podziel się swoją opinią:

Zapisz się na newsletter

Wpisz poniżej swoje imię i adres e-mail, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych artykułach. Obiecujemy pisać tylko w ważnych kwestiach.

Tekst ukazał się w magazynie

Multiferencje

Multiferencje to specjalistyczny magazyn poświęcony transmisją online i webinariom, wydany w nakładzie 3000 egzemplarzy. Dystrybuowany do dyektorów marketingu, sprzedaży, HR-u i PR-u oraz właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Redaktorem naczelnym jest Tomasz Słodki. 

Ponad trzydziestu specjalistów rynkowych dzieli się swoimi doświadczeniami w transmitowaniu na żywo.

Zobacz inne artykuły autora:

TOP
Udost.