Okiem praktyka – podcasty w Deloitte

/ / Barbara Czyżowicz-Lorek, BIZNES, Doradztwo, EKSPERCI, Filmy-webinaria, Multiferencje, NUMER1, Tomasz Słodki, Tomasz Słodki - Webinaria, Webinaria, Wizerunek

Najlepszą audycją internetową, jaką prowadziłam, był webcast „Zawód doradcy podatko­wego – zyskujemy przy bliższym poznaniu”. Prezentowali eksperci zajmujący się podatkiem od nieruchomości – Paweł Banasik i Piotr Kałążny. Oboje mają bardzo wyraziste osobowości, dowcipnie opowiadali o swojej pracy, sypiąc anegdotami i studiami przypadków.

Mnie np. zdziwiło, że zdarza im się chodzić po starych maga­zynach w kaskach i z miernikiem laserowym, żeby dokładnie zmierzyć powierzchnię budynku i np. złożyć później korektę podatku. Przez dwie godziny (!) obserwowaliśmy bardzo mały odpływ uczestników wydarzenia, co przypisuję przede wszystkim ciekawej agendzie, możliwości zadawania pytań i przyjaznej atmosferze. Grupą docelową byli studenci ostatnich lat najlepszych uczelni w kraju, rozważający karierę w doradztwie podatkowym i znający markę Deloitte.

Ogromnym atutem był precyzyjny scenariusz, do którego panowie narysowali schematy pomagające internautom zrozu­mieć przedmiot swoich działań – np. jak prąd podróżuje z elektrowni do gniazdka i dlaczego transformator jest (lub nie jest) budowlą. W efekcie webcastu znacząco zasililiśmy naszą studencką bazę mailową nowymi adresami, a także zaobserwowaliśmy polepszenie jakości podań o pracę kandydatów na stanowiska w zespole prowadzących.

Zgodnie z zasadami marketingu treści głównym pytaniem powinno być: „Co jest naszym celem i jak zamierzamy go osiągnąć? Czego potrzebuje klient?”. Webcast, czy też webinarium, powinny być elementem całościowej strategii wspierającej osiągnięcie celów. W trakcie skutecznych działań marketingowych próbujemy zidentyfikować problem klienta, po czym zaproponować materiały pomagające mu w identyfikacji rozwiązań. Webcast może być jednym z elementów prowadzących do zwiększenia sprzedaży. Zgodnie z zasadą AIDA [attention (zdobycie uwagi), interest (zainte­resowanie), desire (pragnienie), action (działanie)] – najpierw proponujemy łatwe treści, pozycjonujemy je w Google, następnie zachęcamy do dalszego kontaktu, po czym po zbudowaniu więzi (świadomości problemu) proponujemy webinarium jako kolejne źródło informacji. Webinarium ma tę przewagę nad zwykłymi materiałami, firmie pozwala zbierać dane uczestników, zaś internautom umożliwia nie tylko pozyskanie wiedzy, ale także możliwość wpływania na kształt audycji poprzez np. zadawanie pytań.

Nie jest miarą sukcesu, ile osób uczestniczyło w seminarium, tylko w jaki sposób wpłynął on na rozwój biznesu, a więc sprzedaż czy rekrutację dobrych pracowników.

czyzBarbara Czyżowicz-Lorek  – zajmuje się e-marketingiem od ponad dekady, obecnie koncentruje się na procesach związanych z content managementem (zarządzaniem treściami). Od podstaw tworzyła kanały społecznościowe Deloitte w Polsce, zarówno korporacyjne jak i employer brandingowe. Monitoruje i buduje obecność marki Deloitte w internecie. Prelegentka konferencyjna i trenerka z zakresu e-marketingu.

Podziel się swoją opinią:

Zapisz się na newsletter

Wpisz poniżej swoje imię i adres e-mail, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych artykułach. Obiecujemy pisać tylko w ważnych kwestiach.

Tekst ukazał się w magazynie

Multiferencje

Multiferencje to specjalistyczny magazyn poświęcony transmisją online i webinariom, wydany w nakładzie 3000 egzemplarzy. Dystrybuowany do dyektorów marketingu, sprzedaży, HR-u i PR-u oraz właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Redaktorem naczelnym jest Tomasz Słodki. 

Ponad trzydziestu specjalistów rynkowych dzieli się swoimi doświadczeniami w transmitowaniu na żywo.

Zobacz inne artykuły autora:

TOP
Udost.