Lista do odhaczenia podczas przygotowywania webinarium

/ / Antoni Łącki, BIZNES, Doradztwo, EKSPERCI, Filmy-webinaria, Krok po kroku, Multiferencje, NUMER1, Tomasz Słodki, Tomasz Słodki - Webinaria, Webinaria, wizerunek

Webinaria są  jednym z najbardziej efektywnych, nisko­budżetowych narzędzi marketingowych dostępnych na rynku. Jednak zarówno w spotkaniach biznesowych, jak i w webinariach liczy się pierwsze wrażenie. Jak sprawić, aby nasze webinarium stało się smaczną przystawką, pobudzającą apetyt naszych klientów, zamiast wspomnieniem pozostawiającym niesmak i zgagę? Poniżej nasza lista do odhaczenia – rzeczy, o których należy pamiętać, aby wypaść jak najlepiej.

1. Wybór chwytliwego tematu.

Nazwa webinarium będzie pierwszą rzeczą, którą zobaczą odbiorcy. Jeśli chciałbym zrobić webinarium o tym, jak reklamować się na Facebooku, zamiast nazwać je „Jak reklamować się na Facebooku” użyłbym nazwy „Najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców na Facebooku”. Trzeba wzbudzić ciekawość odbiorcy.

2. Wybranie stabilnej platformy.

Należy zadbać o to, aby łącze i serwer miały wystarczającą przepustowość i nasze webinarium odbywało się płynnie, w wysokiej jakości. Nic tak nie psuje dobrego webinarium, jak przeciążenie serwera skutkujące wyrzuceniem uczestników z pokoju konferencyjnego.

3. Przejrzysty strona rejestrująca

Strona rejestrująca uczestników webinarium jest jak wizytówka. Decyduje o tym, czy potencjalny uczestnik weźmie udział w webinarium, czy przejdzie obojętnie. Musi być przejrzysty i estetyczny.

4. Minutowe wideo zapowiadające.

Dlaczego ktoś miałby wziąć udział w webinarium? Co z niego wyciągnie? Większość osób woli obejrzeć krótki film, niż przeczytać wiadomość mailową. Taki film to świetna okazja do wyrobienia pierwszej opinii na nasz temat.

5. Przećwiczenie wystąpienia przed webinarium.

Wiadomo nie od dziś, że praktyka czyni mistrza. Im więcej powtórzeń wystąpienia, tym większa pewnośc i swoboda podczas webinarium.

6. Rozpoczęcie i zakończenie o czasie.

Punktualność pokazuje, że szanujemy czas uczestników. Dotyczy to zarówno początku, jak i końca. Jeśli jednak internauci będą zainteresowani tematem i żywo w webinarium uczestniczyli, możemy je przedłużyć nawet o parędziesiąt minut.

7. Interakcja z publicznością

Korzystanie z chatu, zadawanie pytań, dyskusja w mediach społecznychh, korzystnie z #hashtagów – to tylko kilka z wielu sposobów na to, aby zaangażować uczestników webinarium w dyskusje.

8. Podziękowanie.

Za zainteresowanie, za rejestrację, za obecność – wszyscy lubią kiedy, się ich docenia.

9. Rejestrowanie webinarium.

Bardzo często chętni nie mają okazji wziąć udział w webinarium z przyczyn losowych. Dlatego warto nagrać webinarium, aby później mogli zobaczyć je w innym terminie. Na pewno to docenią.

Powyższe wskazówki pomogą w zbudowaniu dobrego pierwszego wrażenia. Proszę je potraktować jako obowiązkową listę do odhaczenia. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz!

lackiAntoni Łącki – właściciel firmy szkoleniowej BrainMuscle. NLP Practitioner (Classic Code) certyfikowany przez Internaitonal Trainers Academy. Członek International
Association of Coaching.

Podziel się swoją opinią:

Zapisz się na newsletter

Wpisz poniżej swoje imię i adres e-mail, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych artykułach. Obiecujemy pisać tylko w ważnych kwestiach.

Tekst ukazał się w magazynie

Multiferencje

Multiferencje to specjalistyczny magazyn poświęcony transmisją online i webinariom, wydany w nakładzie 3000 egzemplarzy. Dystrybuowany do dyektorów marketingu, sprzedaży, HR-u i PR-u oraz właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Redaktorem naczelnym jest Tomasz Słodki. 

Ponad trzydziestu specjalistów rynkowych dzieli się swoimi doświadczeniami w transmitowaniu na żywo.

Zobacz inne artykuły autora:

TOP
Udost.