EUROTRIP nr 1 – Litwa, Łotwa

/ / EuroTrip, Lajfstajl, PODRÓŻE, Strona główna

Podróżowanie to jedna z najbardziej rozwijających czynności życiowych – dlatego ruszamy w tripa po Europie, aby zainspirować Was do podróżowania i przyglądania się rzeczom ulotnym.

Pierwsza podróż, którą relacjonujemy trwa 5 dni, w jej trakcie których odwiedzi: Druzgienniki (Litwa), Wilno (Litwa), Rygę (Łotwa). To idealny czas na odpoczęcie, pozwiedzanie i naładowanie akumulatorów.

DZIEŃ 1 – PODRÓŻ

Czas wschodnioeuropejski

Po przekroczeniu granicy Polska – Litwa od razu zaobserwujemy zmianę czasu. Gdy nawigacja w telefonie pokazywała nam półtorej godziny do celu – zastanawialiśmy się dlaczego na wyświetlaczu pokazuje się godzina dojazdu o dwie i pół godziny późniejsza. Otóż odpowiada za to czas wschodnioeuropejski, który różni się od czas koordynowanego o 2 godziny. Warto przestawić zegarki (w telefonach i nawigacji zrobiło się to automatycznie).

Granica i poruszanie się po kraju

Przekroczenie granicy odbyło się bez korków – w strefie Schengen, w której jesteśmy od 21 grudnia 2007 roku przekraczamy granicę bez kontroli (czasami zdarzają się okazjonalne, ale to już rzadkość). Drogi na Litwie po przekroczeniu granicy nie napawają optymizmem – w zasadzie wlekliśmy się za innymi samochodami – kręto i wąsko. Dojechaliśmy do Druzgiennik późnym wieczorem (u nas było po 23, w Polsce po 22) i zrobiliśmy transmisję na naszym Facebooku.

DZIEŃ 2 – DRUZGIENNIKI

Dzień drugi rozpoczęliśmy od śniadania w hotelu (3 gwiazdki – cena 31 euro za dobę dla dwóch osób). W głośnikach DJ Bobo na cały regulator. Mało wegetariańskich dań, ale za to hotel przyjemny (może lekko kiczowaty). Na 12:00 ruszamy do Aqua Parku.

Druzgienniki i Hotel Flories

Naszą wycieczkę zaczęliśmy właśnie od Hotelu Flores, który zaskoczył nas swoim pięknem. Jest nowoczesny i idealnie zaprojektowany. Nie tylko do relaksu, ale i romantycznej randki…

Aqua Park

Sześć kosmicznych zjeżdżalni, wielka strefa z saunami, baseny, jacuzzi i restauracje. A do tego hotel wzorowany na dom z Indonezji z wykończeniami przywiezionymi z tego kraju. Relaks – tak można nazwać  ten niesamowity kompleks.

Ceny: 11-40 Euro
Adres: Litwa, Vilniaus al. 13, Druskieniki
Facebook: https://www.facebook.com/aquapark.lt/
Strona www: https://akvapark.lt/pl/

DZIEŃ 2 – WILNO

Nuda, nuda, nuda – to już moja druga wycieczka (Tomka) do Wilna i za każdym razem jest tak samo nudno. Miasto przypomina Polskę z 2000 roku – puste, na ulicach kałuże w dziurawych chodnikach. Są oczywiście odrestaurowane główne ulice, ale jednak nie jest to miasto zachodnio-europejskie. Za każdym razem jak tu jestem czuję, że Polska zrobiła niezłe postępy w rozwoju.

Wieczorem udaliśmy się na wernisaż obrazów lokalnego artysty oraz wernisażową wegańską kuchnie w restauracji Alive w Wilnie.

Alive – czipsy z grzybów

W piątki i soboty możemy tutaj posłuchać muzyki na żywo. Szef kuchni jest weganinem, który był w litewskiej edycji Master Chefa. Zależy mu na tym, aby łączyć trzy zmysły – smaku, słuchu i wzroku – dlatego między innymi wnętrza restauracji są surowe, ale ładne. Możemy tutaj skosztować wielu potraw wegańskich ze świetnymi dipami. To co przykuło moją uwagę to czipsy z grzybów. W pierwszej kolejności pomyślałem, że to po prostu smażone, drobno pokrojone ziemniaki. Jakim zaskoczeniem była dla nas informacja od kelnera, że to grzyby. MEGA!!!

Podziel się swoją opinią:

Zapisz się na newsletter

Wpisz poniżej swoje imię i adres e-mail, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych artykułach. Obiecujemy pisać tylko w ważnych kwestiach.

autor

Tomasz Słodki

Tomasz Słodki (ur. 25.09.1983) - dziennikarz, biznesmen, redaktor naczelny magazynu Multiferencje - prowadził programy w największych polskich stacjach radiowych i telewizyjnych.

Pasjonat nowych technologii - wprowadził na polski rynek nowoczesne transmisje on-line oraz audio & video release dla klientów korporacyjnych. Organizował festiwale muzyczne oraz akcje charytatywne. Realizował projekty na całym świecie tworząc multimedialny portal podróżniczy. Bezgranicznie realizuje swoje pasje.