Administracja potrzebuje własnej telewizji. Ale jeszcze o tym nie wie

/ / EKSPERCI, Filmy-webinaria, Multiferencje, NUMER1, Polska i świat, Tomasz Słodki, Tomasz Słodki - Webinaria, TRANSMISJE, Webinaria, Wiesława Dróżdż

Dlaczego tak mało powiedziałaś w TV o sprawie, przecież mogłaś więcej i dłużej. Dlaczego media nie wykorzystują całości materiału, jaki im przekazujemy? Dlaczego tną wypowiedzi i miksują z innymi, często tylko pod tezę prezentowaną przez dziennikarza? Dlaczego nie dają nam szansy na rzetelne przedstawienie całości sprawy? Nagranie trwa 20 minut, a na antenie widzimy 20 sekund wypowiedzi. To przecież za krótko, żeby wyjaśnić nawet najprostszą sprawę! I tak dalej.

Najczęściej takie pytania, w tonie rozczarowania rzetelnością współczesnych przekazów medialnych, słyszę od kolegów w pracy. Równie często padają, podczas szkoleń i wykładów od ich uczestników. Urzędnicy chcą informować, wyjaśniać i odkłamywać w mediach, stereotypowe przekazy. Nie wszystko przecież jest tylko czarne lub tylko białe. W krótkich materiałach informacyjnych brak jednak miejsca i czasu na przedstawienie całej palety barw, przedstawianego obrazu.

Niestety, zazwyczaj nie wystarcza tłumaczenie innym po­trzeb mediów. Szczególnie w administracji, która komunikuje się poprzez rzecznika prasowego, a pozostali pracownicy, eksperci
z danej dziedziny, podchodzą do wystąpień w mediach nie­chętnie. Szkoda. Ponieważ w dobie wszechobecnych, szeroko pojętych mediów, webinaria i streamingi odpowiadają na potrzebę pełnej, specyficznej, często wielopłaszczyznowej informacji dla społeczeństwa od administracji.

Ufam, że nadszedł czas, w którym administracja zacznie korzystać z nowoczesnych kanałów komunikacji. Niewątpliwie transmisje internetowe konsultacji społecznych, spotkań z przedstawicielami zainteresowanych danym tematem grup czy rozmo­wy z ekspertami powinny znaleźć swoje szerokie pasmo komuni­kacji ze społeczeństwem w Internecie.

Zrzut ekranu 2015-11-01 19.50.24Wiesława Dróżdż – rzecznik prasowy Ministra Finansów, coach, doradca PR, wykładowca Uczelni Techniczno-Handlowej im. Heleny Chodkowskiej, trener szkoleń z zakresu komunikacji i wystąpień publicznych.

Podziel się swoją opinią:

Zapisz się na newsletter

Wpisz poniżej swoje imię i adres e-mail, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych artykułach. Obiecujemy pisać tylko w ważnych kwestiach.

Tekst ukazał się w magazynie

Multiferencje

Multiferencje to specjalistyczny magazyn poświęcony transmisją online i webinariom, wydany w nakładzie 3000 egzemplarzy. Dystrybuowany do dyektorów marketingu, sprzedaży, HR-u i PR-u oraz właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Redaktorem naczelnym jest Tomasz Słodki. 

Ponad trzydziestu specjalistów rynkowych dzieli się swoimi doświadczeniami w transmitowaniu na żywo.

Zobacz inne artykuły autora:

TOP
Udost.